Funcții principale: citire / scriere ECU prin mufa OBD II, dar si Tricore, adică direct pe pinii calculatorului de motor (o metodă rar utilizată)
Este varianta full chip, cu placă roșie.
Atenție!
- Acest aparat este destinat doar pentru uz profesional!
- Acest aparat are doar rol de copiere / scriere ECU, nu iți va modifica singur calculatorul de motor.
- Nu se pot citi cu acest aparat toate autoturismele existente! In timp trebuie achizitionate tot mai multe aparate, pentru a suplini ceea ce acest aparat nu poate realiza.
- O resoftare eșuată poate duce la avarii pentru calculatorul de motor uneori iremediabile.
- Resoftarea se face pe propria răspundere iar pentru eventualele avarii provocate nu ne asumăm răspunderea!
- Nu stie realiza clonari de ECU, sau anulari de IMMO!
- Recomand să ne consultați telefonic dacă aveți nelămuriri cu privire la acest aparat înainte de a comanda.
Cu acest aparat se poate realiza Stage 1/2/3, remediere probleme DPF, EGR, sonde, DTC-uri, etc
Inainte de o resoftare recomand sa verificati foarte bine tehnic autorusimul clientului. Daca nu este ok tehnic, marirea de putere dorita nu se va simti.
Recomand utilizarea de statii de incarcare pe perioada procesului de scriere. Exista unele autoturisme la care se pornesc termocuplele. Tensiunea de scriere este recomandat sa fie de peste 13V!
După citire, fila se modifică și recomand colaborarea cu o firmă specializată in modificarea soft-urilor, cum este RPO Performance.
Totuși nu toate autoturismele se pot citi / scrie cu KESS-ul pe mufa OBDII, lista de pe site-ul oficial sau din soft nu este una si acceasși cu realitatea!
Acest aparat poate citi in general autoturismele fabricate între 1998 – 2016. Totusi, chiar daca am scris 2016, in general dupa anul 2008, autoturismele citite scad simtitor. Dupa anul 2008, pot fi citite calculatoarele Delphi puse in general pe Mercedes-Benz, si unele Bosch EDC16, de pe unele Renault-uri.
Excepții de autoturisme care nu pot fi citite cu KESS V2:
- BMW-urile cu motor TDS inainte de anul 2000;
- BMW-urile incepând cu norma Euro 5;
- Opel Astra G, Zafira A, etc (in general nu citeste Opel-uri inainte de 2004)
- Opel Astra H, Zafira B, Signum (cu ECU: Bosch EDC16C9), Corsa C cu ECU Marelli etc
- Peugeot 307 / 407 cu ECU Bosch EDC16C3.
- VAG inainte de anul 2000;
- VAG cu calculatoare Bosch EDC17; (totusi unele pot fi scrise, daca se face rost de fila originala si se prelucreaza) Aparatul nu stie sa citeasca, dar stie sa ii faca ID si Write)
- Majoritatea autoturismelor asiatice / europene care au calculatoare Denso;
- Majoritatea autoturismelor pe benzina.
Modelele de ECU care nu se pot citi cu KESS-ul pe OBDII se vor citi / scrie in mod Bench / Boot, folosind KTAG, sau alte interfețe cum ar fii: Galletto / MPPS / Autotuner / Flex / DFOX.
Interfata grafica arata de forma:
Concluzie:
Acest aparat este o soluție foarte bună pentru resoftarea autoturismelor până prin anul 2008, in general cele cu Euro 3 și Euro 4.
Softuri livrate:
KSUITE 2.23 este softul cu care lucreaza aparatul, nu este cea mai noua versiune, dar o consider mai fiabila decat 2.80, care se poate downloada de pe server.
Limbi suportate: engleza, germana, spaniola, italiana, portugheza, franceza
Soft-uri aditionale pentru modificare harti din ECU:
1. ECM Titanium 2600+ Driver – Folosit in general pentru modificari pe partea de putere;
2. DTC Remover – Anulare permanentă a citirii codului de eroare selectat.
3. Immo Universal 3.2 – Anulare / reparare imobilizator
4. DPF, Lambda, EGR Remover v2017 – Remediare DPF, EGR și sonda Lambda
5. Winols 24 – Modificare soft copiat din ECU (efectuare Stage 1,2,3, remediare probleme DPF, EGR și sonde, etc)
6. Ecu Safe 2.00 – Remediare DPF, EGR plus alte diverse functii.
7. Davinci 1.0.26 – Remediare DPF, EGR plus alte diverse functii.
8. Winols 4.51 in Virtual Machine – Modificare soft copiat din ECU (efectuare Stage 1, remediare probleme DPF, EGR, sonde, etc)
+ tutoriale, damos-uri, etc.
Atenție!
Softurile de la punctele 1-6 rulează doar pe Windows XP sau Windows 7 32 biti.
Toate soft-urile de mai sus, plus altele se pot downloada de pe link-urile aflate pe DVD.
De asemenea, toate soft-urile se trimit spre dumneavoatra pe mail, la finalizarea comenzii, accesand 2 link-uri.
Pentru autoturismele VW Bora, Golf 4 si Passat cu ani de fabricație între 1998 – 2005, atunci când softul afisează „Wakeup Error” se va scoate siguranța F11 sau/și F12 după model.